<br />Električna vozila i obnovljiva energija - Početna<br /> Električna vozila i obnovljiva energija

 
 FAQFAQ   PretražnikPretražnik   ČlanstvoČlanstvo   Korisničke grupeKorisničke grupe   RegistracijaRegistracija 
 ProfilProfil   Privatne porukePrivatne poruke   LoginLogin 

Konfiguracija solarnog sustava

 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu    
Električna vozila i obnovljiva energija - Početna
-> Solarni kolektori
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
sime



Pridružen/a: 16. 10. 2010.
Postovi: 6

PostPostano: 23.3.2012. pet. 20:14    Naslov: Konfiguracija solarnog sustava Citirajte i odgovorite

Na kući imam izgrađen solarni sustav još u 80-im godinama. Zadnjih par godina nije u funkciji jer su od leda pukle cijevi u kolektorima, ali sad planiram to pomalo staviti u pogon iako nisam s tim baš bio zadovoljan. Živim u dalmaciji, ali i u ljetu je vodu trebalo dogrijavati strujom. Pijatelj mi ima vakuumske koletore i kaže da i u zimi skoro ne treba dogrijavati vodu. Ja imam stare pločaste kolektore s bakrenim cijevima,ima ih 5 kom na krovu. Sustav je izgrađen po sljedećoj shemi:
http://www.mcsolar.hr/foto/solarni-k...ri2-velika.jpg

Imam i centralno grijanje, ali njega bi odvojio od solarnog, pa me zanima da je onda bolje obe unutarnje spirale bojlera paralelno spojiti na solarni sustav, nego samo jednu spiralu. Također po meni jako je bitna udaljenost kolektora od bojlera. Meni je bojler u podrumu, a kolektori na krovu trokatnice. Povezuju ih neizolirane cijevi. Po meni bi volumen kolektora trebao biti višestruko veći od volumena cijevi koje povezuju bojler s kolektorima. U suprotnom kad bude T1>T2 pali se pumpa i prvo voda iz cijevi koja se već ohladila ulazi u bojler, time ga hladi, a izlazna voda iz bojlera bude toplija od ulazne. Tek kad sva voda iz dolazne cijeve prođe kroz bojler, a time ga pomalo i ohladi, dolazi oda iz kolektora koja krije bojler. Ako je volumen koletora jednak volumenu cijevi do bojlera tada nikako ne možemo ugrijati bojler jer kada topla voda iz kolektora dođe do bojlera tada je hladna iz povratne cijevi dola iz koletora pa postaje T1<T2 i tada se gasi pumpa. Zanima me kako najbolje podesiti ovakav sustav.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
zega



Pridružen/a: 01. 08. 2005.
Postovi: 4833
Lokacija: USA

PostPostano: 24.3.2012. sub. 03:04    Naslov: Citirajte i odgovorite

[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice MSNM
zega



Pridružen/a: 01. 08. 2005.
Postovi: 4833
Lokacija: USA

PostPostano: 24.3.2012. sub. 03:05    Naslov: Citirajte i odgovorite

Da cini se da osim sto imas neizolirane cjevi (propust) cinjenica da sa velikom povrsinom plocastih kolektora ma kako to lose bilo, definitivno imas lose podesen/neispravan sustav!
Temperaturno osjetilo na panelu kako i di je spojeno, na koju je temperaturu podeseno?
Trebao bi racunati temperaturu spremnika, panela i diferencijalno odlucivat, cim je temperatura panela veca za x celzijusa od spremnika pumpa radi (ona 4W wilo pumpa koju je spominjao max bi tu dobro legla).
Nema sanse da bi trebao dogrijavat vodu ljeti, to je nesto grdo zeznuto!
A i tesko da toliko gubis na cijevima, no svejedno ne vidim problem navuci izolaciju na te dvije cijevi do spremnika...
Tebi kao da pumpa nikad ne radi pa sve sto si dobio u spremnik je termosifonski (podesavanje ili neispravna pumpa)
Shema je ok!


Zadnja promjena: zega; 24.3.2012. sub. 03:09; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice MSNM
sime



Pridružen/a: 16. 10. 2010.
Postovi: 6

PostPostano: 24.3.2012. sub. 18:36    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ne znam gdje je tocno senzor na panelima, ali mislim da me sjeanje služi da je na jednoj cijevi na samom vrhu, sa li ulaznoj ili izlaznoj nisam siguran. Gdje bi trebao biti? Imam elektroniku kojoj se i namješta diferencijalna temperatura. Ja obicno stavim 7st. Koliko bi bilo optimalno? Imam vec pumpu spojenu na tu elektroniku koja je isravna i uredno radi. Da li je bolje serijski spojiti oba izmjenjivača u bojleru? Ja mislim da je veliki problem i udaljenost panela od bojlera, jer velika količina tople vode ostaje u dolaznoj cijevi kad se postigne diferencijalna temperatura. Na pumpi imam sklopku min i max, pa ne znam je li bolje da ide veći protok ili manji.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
MP



Pridružen/a: 22. 08. 2011.
Postovi: 2761
Lokacija: Sesvetski Kraljevec

PostPostano: 24.3.2012. sub. 19:59    Naslov: Citirajte i odgovorite

U Dalmaciji je ljeti dovoljno samo stavit van kotel (bojler) i ofarbat (opiturat) u crnu boju , voda zakuha i cijelu noć je topla bez greške .
Jedino za zimu treba prava stvar.
Ja bi na vašem mjestu ovom dodao još i grijač zraka , znači isto ko kolektor za toplu vodu samo umjestro vode grije zrak , isprobal sa limenkama pive ofarbanim u crno također (za grijanje i predgrijavanje prostora je odlično) .
mislim da je krivo spojena termo regulacija te da uopće ne pali pumpu (možda je i pumpa neispravna).
probaj staviti na razliku od 5°C to je minimalno , ali samo da vidiš dali se sustav pokreće (sad je već dovoljno velika temperatura da se ne treba dogrijavati) ..
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
dmeter



Pridružen/a: 19. 05. 2008.
Postovi: 3561
Lokacija: Normalno Split odakle bi drugo bija

PostPostano: 24.3.2012. sub. 20:22    Naslov: Citirajte i odgovorite

sime je napisao/la:
Ne znam gdje je tocno senzor na panelima, ali mislim da me sjeanje služi da je na jednoj cijevi na samom vrhu, sa li ulaznoj ili izlaznoj nisam siguran. Gdje bi trebao biti? Imam elektroniku kojoj se i namješta diferencijalna temperatura. Ja obicno stavim 7st. Koliko bi bilo optimalno? Imam vec pumpu spojenu na tu elektroniku koja je isravna i uredno radi. Da li je bolje serijski spojiti oba izmjenjivača u bojleru? Ja mislim da je veliki problem i udaljenost panela od bojlera, jer velika količina tople vode ostaje u dolaznoj cijevi kad se postigne diferencijalna temperatura. Na pumpi imam sklopku min i max, pa ne znam je li bolje da ide veći protok ili manji.


Ako je to staro 20 godina slobodno baci automatiku i senzore u smeće i kupi novi

-Prvo izoliraj te cijevi Kupi izolaciju i obući cijevi
-Neka ti limar napravi kanal omega 10x20 cm dužine 100-120 cm i obući cijevi u lim u prazni prostor kupi pur pjenu ili kamenu vunu i dodatno izoliraj cijevi lim služi da zaštiti izolaciju od UV zraka

- Popni se na krov u podne i provjeri temperaturu panela i provjeri stanje možda imaš zraka u sistemu itd

ako se ne razumješ pronaći nekog mladog majstora.

Panelima šta su pukle cijevi, se lako poprave ali ih treba skinuti i ukloniti staklo i autogenim postupkom zakrpiti.

vjerovatno je i lak popucao.Treba prebojati crnom bojom za solarne kolektore
nabaviti ili izradit crnu mat boju.
napravit boju za solarne kolektore i nije teško i komplicirano.
kupiti boju za obojene metale prvo temeljnu i opiturat panele
kupiti boju za obojene metale mat i dodati garež iz kotla za centralno grijanje na lož ulje i pomješati kupljenu boju 1 kg 200-300 gr gareži i 2 dl razređivaća
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
sime



Pridružen/a: 16. 10. 2010.
Postovi: 6

PostPostano: 29.3.2012. čet. 20:14    Naslov: Citirajte i odgovorite

Automatika i bojler su kupljeni novi prije 3 god jer se stara automatika zapalila. Što se ne mogu bakrene cijevi u kolektoru lemiti, a ne autogeno zavarivati?
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
MP



Pridružen/a: 22. 08. 2011.
Postovi: 2761
Lokacija: Sesvetski Kraljevec

PostPostano: 29.3.2012. čet. 20:27    Naslov: Citirajte i odgovorite

sime je napisao/la:
Automatika i bojler su kupljeni novi prije 3 god jer se stara automatika zapalila. Što se ne mogu bakrene cijevi u kolektoru lemiti, a ne autogeno zavarivati?

lemni spojevi se tope već kod 180°C i popuštaju , najbolje ih je hardlotati srebrom , lemit možeš cijevi za hladnu vodu i eventualno sisteme u kojima voda ne prelazi 40 °C
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
dmeter



Pridružen/a: 19. 05. 2008.
Postovi: 3561
Lokacija: Normalno Split odakle bi drugo bija

PostPostano: 29.3.2012. čet. 20:33    Naslov: Citirajte i odgovorite

sime je napisao/la:
Automatika i bojler su kupljeni novi prije 3 god jer se stara automatika zapalila. Što se ne mogu bakrene cijevi u kolektoru lemiti, a ne autogeno zavarivati?

nije po nekom EU standardu.Zapamtio sam ne smiju se bakrene cijevi grijat pa savijat i meko lemit.jer popusti prije vremena mislim da vijek trajanja mora biti oko 30 godina.ali nisam siguran.uglavnom cijevi bakrene se moraju tvrdo zalemit.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
grrga



Pridružen/a: 02. 05. 2009.
Postovi: 5449
Lokacija: Požega

PostPostano: 29.3.2012. čet. 20:39    Naslov: Citirajte i odgovorite

MP je napisao/la:
sime je napisao/la:
Automatika i bojler su kupljeni novi prije 3 god jer se stara automatika zapalila. Što se ne mogu bakrene cijevi u kolektoru lemiti, a ne autogeno zavarivati?

lemni spojevi se tope već kod 180°C i popuštaju , najbolje ih je hardlotati srebrom , lemit možeš cijevi za hladnu vodu i eventualno sisteme u kojima voda ne prelazi 40 °C


Jesi baš siguran u ove tvrdnje?
Žica kojom se leme cijevi za centralno grijanje ima talište od 227 - 322 °C ovisno o proizvođaču.

Lemio sam čak izmjenjivač u plinskom bojleru i slijedećih 5-6 godina nije procurio (poslije su stavili novi tip, nije curio ni tada).
Govorim o lemljenju sa SnCu3 žicom.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
sime



Pridružen/a: 16. 10. 2010.
Postovi: 6

PostPostano: 29.3.2012. čet. 20:42    Naslov: Citirajte i odgovorite

Negdje sam po netu gledao da baš ide meko lemljenje. Sad da li je žica ista ko i ona što se u elektronici upotrebljava ili drugačija ne znam.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
grrga



Pridružen/a: 02. 05. 2009.
Postovi: 5449
Lokacija: Požega

PostPostano: 29.3.2012. čet. 20:51    Naslov: Citirajte i odgovorite

sime je napisao/la:
Negdje sam po netu gledao da baš ide meko lemljenje. Sad da li je žica ista ko i ona što se u elektronici upotrebljava ili drugačija ne znam.


Ne bi išlo meko lemljenje, ovo gore što je MP napisao se odnosi na meko lemljenje i točno je. Za bakar se koristi žica bez olova, samo legura kositar-bakar. Hoću reći za bakrene cijevi.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
MP



Pridružen/a: 22. 08. 2011.
Postovi: 2761
Lokacija: Sesvetski Kraljevec

PostPostano: 29.3.2012. čet. 21:39    Naslov: Citirajte i odgovorite

grrga je napisao/la:
sime je napisao/la:
Negdje sam po netu gledao da baš ide meko lemljenje. Sad da li je žica ista ko i ona što se u elektronici upotrebljava ili drugačija ne znam.


Ne bi išlo meko lemljenje, ovo gore što je MP napisao se odnosi na meko lemljenje i točno je. Za bakar se koristi žica bez olova, samo legura kositar-bakar. Hoću reći za bakrene cijevi.


Točno , na to i večina ljudi misli , meko lemljenje ne dolazi u obzir , nisam siguran za SnCu3 , sebi sam s time radio par cijevi u kupaoni na temp. vode od max 40°C , ima već 7 godina ne curi , no nekak mi je več dugo promijenilo boju , pa svako malo provjeravam..
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
istefani



Pridružen/a: 22. 11. 2011.
Postovi: 12
Lokacija: Pazin

PostPostano: 12.7.2012. čet. 07:49    Naslov: temperature kolektora i dovoda/odvoda u radu Citirajte i odgovorite

Vezano na ove temperature/ duljine vodova itd

Ja imam ovakav problem (a nije ni problem, znam za rjesenje, ali je malo skupo)
Od 1986 do lani imali smo 180L bojler, spojena 2 SKT40-Tehnomont, na bojleru automatika koja radi sigurno dobro i DANAS, cijev zeljezna (od cent grijanja) od bojlera do kolektora 3/4
I to je po meni bilo prilagodjeno puno bolje nego sada.. Sada je 1 Viessmann plocasti 2,5m2, cijev kroz njega unutarnji fi 7mm, samo su "majstor" i moj tata stavili predebelu bakrenu cijev.. Ne sjecam se tocno, mozda nesto oko 13 ili 16, racunao sam da bi bila taman dobra da imamo cca 7-10 kolektora. Ja naravno popi*dio kada sam dosao doma ali bilo je vec skoro gotovo. Drugi majstor mi trazi 1500-2000 kn za staviti cijevi unutarnji fi=9 (ja bi tako)
I dao sam si truda i isao stavljati termometre (najprije sam dobro provjerio dig. termometre) na izlaz tople na kolektoru, ulaz tople iz kolektora u bojler, Tbojlera i T hladne na izlazu iz bojlera koja ide u kolektor..
uglavnom, na srednjim temperaturama, npr 45C iz kolektora, gubi se cca 3-3.5 C od izlaza kol. do ulaska u bojler, na 60C izlaza na kol, u bojler mi dodje skoro 5C manje.. A gubi se i na odlaznoj prema kolektoru skoro ko i na dolaznoj iz kolektora. Po meni je to puno previse. Duljina cijevi od kol do bojlera cca 7-8m, znaci ukupno 15m cijevi.. Bojler 180L, gornja i donja spirala, solarno spojeno na donju..
Po meni bi bilo prihvatljivo: 60C na kol, min 57 dolaz u bojler, onda se smanji u bojleru na cca 45C, i kada se vrati u kolektor da bude min 42-43C, Sto kazete? Nemam duge cijevi kao sime Smile
Jedan od razloga zasto to u npr 3. i 4. mjesecu ne stigne bas zagrijati je da kada pumpa ukljuci prodje cca 2-3 minute dok se ne zagrije sva voda od kol do bojlera.. A u Viessmannu je samo 1.6L glikola, a ukupno je, 10-11L.. Da je 9mm unutarnji fi bilo bi oko 4-5L ukupno

Cijevi bakrene mislim 16mm, izolirane.. Doduse mislio sam da stavim i dvostruku izolaciju

Inace sjecam se kada smo stavili 1986 te kolektore (imao sam tada 15 god) da je max temp u bojleru to ljeto dogurala jednom do 72C
Lokacija je Pazin

Inace zasto smo mijenjali SKT40? Zato jer je moj stari par godina "pozurio" sa stavljanjem vode pa su zaledili pa su par puta krpani.. Inace Tehnomont je lani nudio i reparaciju tih kolektora samo sto sam to kasno skuzio
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
struja-online



Pridružen/a: 31. 03. 2011.
Postovi: 4
Lokacija: Selo

PostPostano: 31.8.2012. pet. 09:34    Naslov: Citirajte i odgovorite

@sime

Napisao si da imaš pet pločastih panela, pretpostavljam da su "standardne" površine cca. 2m2? Koliko je litara spremnik?

"Volumen" panela nema nikakve veze sa volumenom spremnika, bitna je ukupna snaga panela spram količini vode koju zagrijavaju. Za tvojih 5 pločastih panela, ako su površine 2m2 je optimalno 500-600l spremnik.

Prvo, obavezno izolirati cijevi od solara do spremnika.

Drugo, ako misliš maknuti kotao sa gornjeg izmjenjivača i umjesto njega spojiti solar, spoji ga preko dvije pumpe ili jedne pumpe i prekretnog ventila (miš-ventil) sa motornim pogonom kako bi mogao selektivno dogrijavati gornju/ili donju zonu spremnika.

U normalnim uvjetima, solar dogrijava gornju zonu do minimalne zadane temperature PTV nakon čega (ako ima uvjeta) se prebacuje u donju zonu i stvara akumulaciju. Ovo je jako bitno jer u kratkom vremenu možeš osigurati minimalnu temperaturu PTV nakon čega stvaraš akumulaciju dogrijavajući donju zonu spremnika. Stratifikacijom će se sva toplina (ukoliko je temperatura spremnika veća od 35°C) koncentrirati u gornjoj zoni uz maksimalnu iskoristivost solara jer je donja zona najhladnija.


@istefani

Sa starim panelima si imao površinu cca. 4m2, sa novim imaš 2,5m2 a to je osjetni gubitak snage.

Iz tog panela možeš izvući max. 2 - 2,5kWh toplinske energije (u ovisnosti o insolaciji, ETI, protoku i gubicima)

U transportnom cjevovodu ti deblja cijev ne smeta, CU cijev fi18 ima unutarnji promjer 16mm pri čemu možeš imati protok od 723l/h pri brzini 1m/s odn. 8,4kWh pri delta T 10°C.

Cijev sa unutarnjim promjerom 9mm (kako bi ti htio) ti u idealnim uvjetima omogućava prijenos od cca. 140l/h pri brzini 1m/s odn. 2,7kWh pri delta T 10°C.

Ako ovome dodaš pad tlaka i dodatne otpore koji ti se javljaju u cjevovodu, ovo je definitivno premalo!

Gubitak od cca. 3-5°C je sasvim normalan pri duljini od cca. 15m i pri prosječnoj izolaciji cijevi.

Po meni bi se trebao poigrati s protokom i podesiti protok na optimum za većinu pločastih kolektora od cca. 40l/h/m2 odn. u tvom slučaju bi trebao biti cca. 100l/h.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu    
Električna vozila i obnovljiva energija - Početna
-> Solarni kolektori
Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
HR (Cro) by Ančica Sečan
home