<br />Električna vozila i obnovljiva energija - Početna<br /> Električna vozila i obnovljiva energija

 
 FAQFAQ   PretražnikPretražnik   ČlanstvoČlanstvo   Korisničke grupeKorisničke grupe   RegistracijaRegistracija 
 ProfilProfil   Privatne porukePrivatne poruke   LoginLogin 

Izrada toplinske pumpe

 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu    
Električna vozila i obnovljiva energija - Početna
-> Toplinske pumpe
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
dejok



Pridružen/a: 15. 12. 2008.
Postovi: 424
Lokacija: Vinkovci

PostPostano: 6.11.2009. pet. 00:04    Naslov: Izrada toplinske pumpe Citirajte i odgovorite

Pozdrav,

Nakon par mjeseci rada i ne rada konačno sam priveo kraju i ovaj projekat.

U početku sam mislio koristiti scroll kompresor i složiti sustav voda-voda, ali pošto sam imao gotovo sav materijal za izradu ove, moj izbor je pao na nju.
Dakle radi se o vanjskoj jedinici QUADRO učina oko 6kW koja je prepravljena na sustav zrak-voda (glikol).

Staru vanjsku jedinicu sam detaljno rastavio,uskladištio stari plin (R22) i odlemio kompresor.Zatim sam ga izvadio iz kućišta vanjske jedinice i izvrnuo "naopako" tako da je staro ulje iz kompresora iscurilo kroz usisnu cijev
(ona deblja).Izvagao sam količinu ispuštenog ulja i zamjenio ga istom količinom novog (Isto za R22).Dok je vanjska jedinica bila bez kompresora kompletan sustav sam dobro ispirio od ostatka starog ulja i nečistoća u sustavu-razvod cijevi,kondenzator,kapilara.. (dušikom na tlaku od 20 bar-a u svim smjerovima) i prekontrolirao rad 4-putog ventila.Njegova zadaća je da "obrne" smjer strujanja plina iza kompresora (on stalno tiska u istom smjeru) i sustav prebaci u drugi mod rada-sa grijanja na hlađenje i obratno.
Kada sam se uvjerio da je sve ok, kompresor je vraćen na svoje staro mjesto i zalemljen.
Svi lemovi su "zahartletovani" legurom 30% srebra tj. tvrdo zalemljeni.
Na cijevi koja vodi na usis kompresora dodao sam filter koji zadržava nečistoće,te za sebe vezuje vlagu i kiseline koje nastaju pri visokim temperaturama sustava.Na ovaj način sam donekle zaštitio kompresor.
Kao zaštitu sustava od začepljenja ili istjecanja plina dodao sam dupli zaštitni presostat KP17 Danfoss.Visokotlačna strana mu je spojena na izlaz kompresora i ograničena na 27bar, a niskotlačna na usis kompresora i namještena na oko 1,5 bar.Na ovaj način sam potpuno zaštitio kompresor.Dodatna zaštita kompresora je integrirana temperaturna i strujna u njemu samom.
Sada sam uzeo 2 kom. visokoučinkovitih pločastih izmjenjivača sa starih plinskih kombi bojlera i ispitao im propusnost na tlaku od 30 bar-a.
Kada su preživjeli test izdržljivosti namontirao sam ih na sloj izolatora iznad cijevnih priključaka vanjske jedinice.Plinsku stranu sam im spojio u seriju isto kao i vodenu.Vodena strana je spojena holenderima a plinsku sam morao zalemiti jer su tlakovi do 20 puta veći od vodenih.
Sve spojeve sam ispitao dušikom kao i funkciju zaštite presostata.
Zatim sam na servisnom ventilu izvakumirao sustav vakum pumpom na -1bar i napunio sustav novim plinom R22.

U planu mi je nabavka logo modula koji će upravljati sustavom i pratiti ulazno-izlazne temperature vode i plina, te rad kompresora i ventilatora.

Pošto nisam imao sustav na koji bi priključio toplinsku pumpu, odučio sam je spojiti direktno na vodovodni sustav i ispitati.Ugrijanu vodu sam puštao da otiče u odvod.

Tlak plina u sustavu sam mjerio manometrom, a temperature IC termometrom.

Prije konačnog ispitivanja morao sam dodati još malo plina u sustav i malo ga prilagoditi uvjetima u kojima će raditi.Temperaturu isparavanja sam podesio na oko 0 stupnjeva C što odgovara tlaku isparavanja od oko 4 bar-a.Ovih "finih" podešavanja će biti još kada sustav bude instaliran i vanjska temp oko 0 stupnjeva.

Prilikom ispitivanja je vanjska temperatura zraka bila oko 10 stupnjeva C.
Hladna voda na ulazu u izmjenjivač topline je bila konstantnih 15 stupnjeva.
Temperatura kondenzacije plina na ulazu u izmjenjivač oko 60 stupnjeva (23-24bar).
Voda na izlazu izmjenjivača konstantnih 46 C.(razlika 31 stupanj C)
Protok je bio 8L/min. a struja kompresora 9,54A izmjerena strujnim kliještima.

Experimentiranjem sa tlakom kondenzacije i dodavanjem plina uspio sam "izvući" max. temperaturu vode na izlazu od 60 stupnjeva ali je sustav bio "prenabrijan" po svim parametrima tako da ovo mučenje nebi dugo izdržao.Struja je otišla na skoro 12A....tlakovi u sustavu na granici izdrživosti kompresora....

Za potrebe podnog grijanja je 46 C i više nego dovoljno računajući da će ta temperatura biti i veća kako bude rasla temperatura vode na povratu u izmjenjivač.

Ovako napravljen sustav sam ostavio da radi čitavu noć, a ujutro parametri nisu odstupali od prethodno navedenih.

Kada sustav bude kompletan napraviću tablicu COP-a u odnosu na vanjsku temperaturu mada mislim da će ići sasvim pristojno do 0 stupnjeva.
Namjena ove toplinske pumpe je da mi omogući grijanje obiteljske kuće u periodu kada su vanjske temperature iznad ili oko 0 stupnjeva.
Za temperature ispod 0 pobrinut će se plinski bojler ili kotao na kruto gorivo.
Za bilo kakva pitanja,pomoć i savjete stojim svima na raspolaganju.

LP,

Dejan Kovač

Evo i par sličica:


http://picasaweb.google.hr/dejakovmeister/ToplinskaPumpa#

http://picasaweb.google.hr/dejakovmeister/ToplinskaPumpa1#

[/url]
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
rale



Pridružen/a: 10. 01. 2008.
Postovi: 153
Lokacija: zgb

PostPostano: 6.11.2009. pet. 14:07    Naslov: Citirajte i odgovorite

skace od srece
Nakon puno komplimenata i par pitanja.
Misliš li koristiti puferski spremnik u cilju korištenja jeftinije tarife struje ili iz izmjenjivića ideš direktno u sustav grijanja?
Zašto si se odučio na izmjenjivać na samoj vanjskoj jedinici?
Kako ne raspolažem alatima a niti znanjem oko izmjene plina koristio bih plinski izmjenjivać unutar puferskog spremnika i koristio novu ili polovnu ispravanu vanjsku jedinicu (prednapunjenu) koja bi bila smještena svega par metara od puferskog spremnika.
Dodavanje presostata nažalost u mom slučaju ne dolazi u obzir jer zahtjeva punjenje plinom a vjerojatno i manometre za podešavanje istog.
Dali su one tanke spiralne cijevčice na slici prikljućci presostata?
Udovoljava li serijski ugrađen filter (onaj crni lončić pored kompresora) novim zahtjevima?
Pokušao bih koristiti što više gotovih elemenata uz minimalnu preradu koju bi mogao napraviti sam. Teško je naći majstora koji se želi upustiti u izvedbu nestandarnih instalacija. Pogotovo što niti sam ne znam što "hoću".
Ako bih namotao izmjenivać od standardnih spojnih cijevi poštujući maksimalni volumen instalacije (unutarnja jedinica+maksimalna dužina spojnih cijevi) i našao nekog majstora koji bi mi htio izvakumirati instalaciju i dopuniti plin po tvorničkim specifikacijama (gr/m dodatne dužine), te uzimajući u obzir da se izmjenjivać nalazi u donjem dijelu spremnika gdje je temperatura vode slična sobnim temperaturama dali bi to bilo dostatno da prenese svu toplinsku energiju vanjske jedinice?
Brinem oko zaleđivanja vanjske jedinice, nije mi jasno kako ista "zna" da je zaleđena i kako prelazi u mod odleđivanja.
Nisam frigo struke te bih postavio par općih pitanaja.
Na el. priključku vanjske jedinice tri debele žice su priključak kompresora a dvije tanke vjerojatno kontroliraje četveroputi ventil?
Kakvi su naponi na četveroputom ventilu?
huh ???
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
dejok



Pridružen/a: 15. 12. 2008.
Postovi: 424
Lokacija: Vinkovci

PostPostano: 7.11.2009. sub. 00:10    Naslov: Citirajte i odgovorite

Lijep pozdrav Rale,

S obzirom na malu količinu vode (glikola) u sustavu podnog grijanja,pufer je u planu i to kapaciteta oko 300-500L.
Prvi razlog sam naveo, a drugi, daleko bitniji je učestalost paljenja kompresora, za koji je jako nepovoljno da se pali svakih 5 min.
Ugradnjom pufera produžit ću vrijeme rada kompresora, ali smanjiti učestalost paljenja, a time i produžiti život kompresoru.Računam na ne više od 2 starta/h.

Za izmjenjivač na vanjskoj jedinici sam se odlučio da smanjim gužvu u kotlovnici a i iz razloga povrata ulja u kompresor.Na ovaj način je bolji povrat ulja jer se sve nakuplja u povratnoj cijevi i lakše transportira u usis kompresora (u slučaju grijanja to je ona od 6mm)
Na slikama mi nedostaje jedan toplinsko-izolirani limeni poklopac koji pokriva izmjenjivače i mesingane priključke da mi smanji toplinske gubitke.

Spiralne cijevčice su za presostat ali sam ih na krajevima morao zalemiti na komadić cijevi 6mm pošto su priključci na presostatu 6mm.
Cijevčice su motane spiralno iz razloga da se smanji prijenos vibracija sa kompresora na presostat.

Crni lončić kraj kompresora nije filter već posuda u kojoj se vrši dodatno isparavanje eventualno zaostale kapljevine iz isparivača, tako da kompresor usisava čistu paru.U slučaju usisa kapljevine prijeti mu hidraulički udar.
Split sistemi nemaju ugrađene plinske filtere jer su predviđeni za rad bez održavanja.

U slučaju sa radiš izmjenjivač od cijevi npr. 12mm slobodno uzmi 2-4 puta veći volumen i dopuni sustav plinom.
Veći izmjenjivač je bolji jer ima bolji prijenos topline, pogotovo kada ti temperatura vode naraste bliže temperaturi kondenzacije plina (manji delta-T).To se ne osjeti na nižim temperaturama vode,već npr. iznad 40 stupnjeva.

Mod odleđivanja najčešće rade vanjske jedinice koje imaju vanjski temperaturni osjetnik ugrađen u kondenzator/isparivač.
Radi se o tome da u slučaju zaleđivanja neke pale el. grijač za odleđivanje, neke prekidaju rad dok se ne poprave uvjeti za nastavak rada,a neke (to je najčešči slučaj kod ledomata za odvajanje kockica leda sa isparivača) imaju by-pass ventil tako da preusmjere na trenutak manju količinu ugrijanog plina u isparivač i na taj način ga za par sekundi kompletno odlede.Vjerujem da se ovo može riješiti i kratkotrajnim isključivanjem 4-putog ventila, tako da tiska vrući plin u isparivač a isparava u kondenzator.

Na el. priključku vanjske jedinice najčešće imaš priključke:

Plava-zajednička nula
1-obično kompresor
2-ventilator
3-4puti ventil
4-uzemljenje

Ako postoje još dvije tanje žice onda je to osjetnik za odleđivanje.

Svakako je prije spajanja rastavi i proprati žice jer raspored može biti drugačiji od navedenog.

Naponi na 4-putom ventilu su u 99% slučajeva 220V (piše ti na špuli ventila kad rastaviš vanjsku jedinicu)
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu    
Električna vozila i obnovljiva energija - Početna
-> Toplinske pumpe
Vremenska zona: GMT + 02:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
HR (Cro) by Ančica Sečan
home