Citroen AX EV
Ako se dobro sjecam, u Omegi su bili NC termo-osiguraci koji su trebali prekinuti struju ako naraste temepratura - oni se spajaju u seriju sa grijacem. Plus sto grijac nije bio spojen iza glavnog kontaktora, pa je SSR bio stalno pod naponom i u nekom trenutku otisao u vjecna lovista.bmwcabrio je napisao/la:To je sve bilo u omegi , i zakazalo je sve.
Ovo sto je Zega napisao su NO - koji ne provode struju sve dok temp ne naraste. Ovi se pak spajaju paralelno s grijacem i poanta je da kada propuste struju izazovu kratki spoji i izbace osigurac grijanja.
S obzirom da je DC zajeban za prekinuti strujni tok, ovi NC fakat imaju vise smisla.
Opet kažem bitno je kako se komponente ugrađuju.Cose je napisao/la:Ako se dobro sjecam, u Omegi su bili NC termo-osiguraci koji su trebali prekinuti struju ako naraste temepratura - oni se spajaju u seriju sa grijacem. Plus sto grijac nije bio spojen iza glavnog kontaktora, pa je SSR bio stalno pod naponom i u nekom trenutku otisao u vjecna lovista.bmwcabrio je napisao/la:To je sve bilo u omegi , i zakazalo je sve.
Ovo sto je Zega napisao su NO - koji ne provode struju sve dok temp ne naraste. Ovi se pak spajaju paralelno s grijacem i poanta je da kada propuste struju izazovu kratki spoji i izbace osigurac grijanja.
S obzirom da je DC zajeban za prekinuti strujni tok, ovi NC fakat imaju vise smisla.
NC i NO termo prekidači se moraju postaviti u čvrstom spoju sa termo pastom na grijač ili kućiste grijača ovisno o tipu grijača.
NC termo prekidač je normalno zatvoren(normal close)tj. uključen do određene temperature. Kad se postigne određena temperatura on se isključi.
NO termo prekidač je normalno otvoren(normal open) tj. isključen do određene temperature. Kad se postigne određena temperatura on se uključi.
Ni jedan od ovih termo prekidača ne smije raditi u kratkom spoju inače trenutno izgori i nije više u funkciji.
Ono što je isto jako važno je da termo prekidač mora imati 20% veću snagu od samog trošila kojeg mora direktno kontrolirati. Ako nema tako jakog termo prekidača onda mora kontrolirati trošilo preko jakog kontaktora(releji su preslabi za velike struje odnosno ampere).
Ljudi moji, nije ovo tako jednostavno kako izgleda. Treba imati vrhunsko znanje elektrotehnike i poznavati međusobni odnos svih komponenti u jednom strujnom krugu da bi on funkcionirao dobro i sigurno.
Mozes ti staviti i 1000A IGBT-ove nije u tome poanta
Adekvatan Mosfet na manjem hladilu sa dobro rijesenim driveom lako podnosi lagana prebacivanje od 10-20A, pogotovo ako mu je Rdson nizak...
Mislim da je cubi imao nesto takovoga ali je otkazalo radi tekucine po stampi ili nesto slicno?
Cubi daj nas podsjeti o cemu se radilo?
Adekvatan Mosfet na manjem hladilu sa dobro rijesenim driveom lako podnosi lagana prebacivanje od 10-20A, pogotovo ako mu je Rdson nizak...
Mislim da je cubi imao nesto takovoga ali je otkazalo radi tekucine po stampi ili nesto slicno?
Cubi daj nas podsjeti o cemu se radilo?
Problem je u fail-safe dizajnu...
Fet nije dobar za to jednostavno jer tranzistor u kvaru najčešće ide u kratak spoj...
Iz istog razloga ni SSR nije OK.
Običan relej neće biti dovoljan zbog toga što ne može prekinuti strujni krug.
Breaker i switch se mogu naći za približno iste struje/napona, ali breaker je dizajniran za prekidanje strujnog toka, dok switch nije.
Obično je breaker i do deset puta veći od sklopke za iste nazivne uvjete...
Ista stvar je i kod releja: lako nađeš 80A relej u malom kućištu, ali je pitanje kolika je prekidna moć takvom releju.
Ovdje treba računati na napone i preko 1000V, s obzirom da je riječ o DC napajanju.
Kad se računa moć prekidanja strujnog toka, treba računati na struju kratkog spoja i na napon 1000V. Tu jedino dolazi u obzir pristojan osigurač i zaštita od pregrijavanja kratkim spojem (koji će sigurno spaliti taj osigurač).
Znači, u seriju s grijačem ide osigurač i sklopka, a paralelno s grijačem može ići i tiristor, koji bi bio zaštita od pregrijavanja. U ovakvoj konfiguraciji se može koristiti i tranzistor kao sklopka, ali treba voditi računa o pojavi visokog napona u trenutku prekidanja strujnog toka...
U svakom slučaju, koliko god ovo izgledalo na prvi pogled kao jednostavan zadatak, to uopće nije jednostavno...
Što god se koristi kao prekidač, treba biti čim bliže bateriji da se sa strane baterije nađe čim manji induktivitet, a prenapon na izlaznoj strani se onda dade riješiti i pristojnom brzom diodom.
Fet nije dobar za to jednostavno jer tranzistor u kvaru najčešće ide u kratak spoj...
Iz istog razloga ni SSR nije OK.
Običan relej neće biti dovoljan zbog toga što ne može prekinuti strujni krug.
Breaker i switch se mogu naći za približno iste struje/napona, ali breaker je dizajniran za prekidanje strujnog toka, dok switch nije.
Obično je breaker i do deset puta veći od sklopke za iste nazivne uvjete...
Ista stvar je i kod releja: lako nađeš 80A relej u malom kućištu, ali je pitanje kolika je prekidna moć takvom releju.
Ovdje treba računati na napone i preko 1000V, s obzirom da je riječ o DC napajanju.
Kad se računa moć prekidanja strujnog toka, treba računati na struju kratkog spoja i na napon 1000V. Tu jedino dolazi u obzir pristojan osigurač i zaštita od pregrijavanja kratkim spojem (koji će sigurno spaliti taj osigurač).
Znači, u seriju s grijačem ide osigurač i sklopka, a paralelno s grijačem može ići i tiristor, koji bi bio zaštita od pregrijavanja. U ovakvoj konfiguraciji se može koristiti i tranzistor kao sklopka, ali treba voditi računa o pojavi visokog napona u trenutku prekidanja strujnog toka...
U svakom slučaju, koliko god ovo izgledalo na prvi pogled kao jednostavan zadatak, to uopće nije jednostavno...
Što god se koristi kao prekidač, treba biti čim bliže bateriji da se sa strane baterije nađe čim manji induktivitet, a prenapon na izlaznoj strani se onda dade riješiti i pristojnom brzom diodom.
Onda najbolje jedan od ovih kontaktora. Stavi se kondenzator da koliko toliko smanji iskru, ako uopće smanji. Tako imam složeno i za sad radi bez greške .
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... +&_sacat=0
Cijene su visoke , al može se nać jeftinije
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... +&_sacat=0
Cijene su visoke , al može se nać jeftinije

Razmisljao sam u seriju sa SSR staviti kontaktor (deklarirana prekidna moc parsto A - ali samo jednom) - dokle god radi SSR, na kontaktoru nema prekidnog opterecenje koje odradi SSR jer je brzi.
Tu bi trebala detekcija kvara SSR-a - jer ce kontaktor na kraju ostati zapecen ako SSR krepa. Recimo sklop koji prvo upali samo kontaktor pa ako iza SSR vidi napon znaci da je ovaj probio i upali alarm. Ako iza SSR nema napona onda normalno upali SSR nakon sekundu-dvije.
Tu bi trebala detekcija kvara SSR-a - jer ce kontaktor na kraju ostati zapecen ako SSR krepa. Recimo sklop koji prvo upali samo kontaktor pa ako iza SSR vidi napon znaci da je ovaj probio i upali alarm. Ako iza SSR nema napona onda normalno upali SSR nakon sekundu-dvije.
Meni jedna stvar nije jasna. Skoro svaki dizel od 2000. god ima el. grijace vode(60-150A). I uvijek su preko releja koji je spojen na stalni plus.
I jos nisam cuo za pozar uzrokovan time, a takvih autiju ima na miljune.
Mozda krive releje koristite?
btw imam i ja taj sustav na svom benzincu, pa me sad malo brine da nebi bilo.
I jos nisam cuo za pozar uzrokovan time, a takvih autiju ima na miljune.
Mozda krive releje koristite?
btw imam i ja taj sustav na svom benzincu, pa me sad malo brine da nebi bilo.
Nije nikakav problem za relej struja od 150A pri 12V, problem je kad je tih 150A na 100V ili više. Nastaje električni luk kao kad se vari a on ubrzano uništava kontakte ili ih zaljepi.fire je napisao/la:Meni jedna stvar nije jasna. Skoro svaki dizel od 2000. god ima el. grijace vode(60-150A). I uvijek su preko releja koji je spojen na stalni plus.